Szukaj nieruchomości

Cena :

0 znalezionych nieruchomości

Zarządzanie nieruchomościami

to dla nas działalność zawodowa, prowadzona przez osoby posiadające licencję zarządcy nieruchomości, polegająca na :

  • prowadzeniu i nadzorowaniu bieżącej obsługi nieruchomości,
  • planowaniu krótko- i długo-okresowych celów i sposobów ich realizacji w odniesieniu do zachowania nieruchomości w stanie niepogorszonym i rozwoju nieruchomości,
  • doradztwie w zakresie zarządzenia nieruchomością.


A ponadto:

  • analizowaniu warunków rynku i rekomendacji stawek czynszowych w nieruchomości,
  • przygotowywaniu, zatwierdzaniu i wykonywaniu planów marketingowych w celu przyciągnięcia do nieruchomości potencjalnych najemców lub nabywców,
  • opracowywaniu, wdrażaniu i akceptowaniu programu utrzymania najemców,
  • określaniu możliwego do ubezpieczenia ryzyka związanego z nieruchomością, rekomendacji ubezpieczenia i monitorowania go,
  • analizowaniu i kontrolowaniu wymagań finansowych nieruchomości oraz rekomendowaniu właścicielowi potencjalnych źródeł funduszy,
  • odpowiedzialności za zgodność funkcjonowania nieruchomości z przepisami prawa i ochrony środowiska oraz doradztwie w zakresie potrzeby zasięgnięcia opinii eksperta,
  • monitorowaniu wartości nieruchomości i oceny wpływu zmian wartości na realizację celów właściciela,
  • określaniu i analizowaniu alternatywnych sposobów wykorzystania nieruchomości, a także wdrażaniu planu zmiany wykorzystania nieruchomości  (np. przekształcanie nieruchomości mieszkaniowej w komercyjną),
  • określaniu, analizie i wdrażaniu programów znacznych nakładów kapitałowych, obejmujących także programy naniesień kapitałowych i konserwacji,
  • kontrolowaniu i zatwierdzaniu przedkładanych właścicielowi sprawozdań finansowych,
  • prowadzeniu uproszczonej księgowości.


Administrując nieruchomościami
wykonujemy czynności w zakresie obsługi nieruchomości i utrzymania jej w gotowości eksploatacyjnej w należytym stanie, a w szczególności:

  • kierujemy personelem zatrudnionym na terenie nieruchomości oraz nadzorujemy pracowników lub bezpośrednich wykonawców wykonujących rutynowe prace utrzymaniowe i naprawcze,
  • decydujemy, jakie usługi powinny być zakupione dla nieruchomości oraz negocjujemy i zatwierdzamy umowy o świadczenie usług,
  • układamy i wdrażamy programy konserwacji zapobiegawczej dla nieruchomości,
  • utrzymujemy kontakty z najemcami w zakresie poziomu świadczonych usług i innych zagadnień związanych z zarządzaniem,
  • nadzorujemy wpłaty wnoszone przez najemców, prowadzimy zapisy księgowe i nadzorujemy rachunki bankowe,
  • administrujemy procesem wynajmu i dzierżawy, negocjujemy i zatwierdzamy warunki najmu.


Wynagrodzenie za zarządzanie i administrowanie, wraz z usługami księgowymi  ustalane jest każdorazowo w drodze negocjacji, a ostateczna cena zależna jest od wielu czynników, w tym od wielkości nieruchomości, ilości lokali, stopnia zaawansowania technicznego i wyposażenia w różnego rodzaju instalacje i urządzenia, sytuacji prawnej oraz oczekiwań samych właścicieli.

Zarządzając Wspólnotami Mieszkaniowymi

oraz innymi nieruchomościami zapewniamy:

  • formalno - prawną i finansową obsługę w zakresie dostawy zarządzanym obiektom wszelkich mediów (tj.: energii grzewczej, elektrycznej, wody , gazu) oraz ich rozliczenie z właścicielami,
  • utrzymanie części wspólnych oraz elementów wyposażenia budynków w stałej sprawności technicznej,
  • przeprowadzenie protokolarnego przejęcia nieruchomości z pełną ewidencją jej stanu technicznego oraz formalnoprawnego,
  • fachową realizację przeglądów technicznych (rocznych i wieloletnich) obiektów zgodnie z wymogami prawa budowlanego,
  • konserwację i natychmiastowe naprawy drobnych uszkodzeń dotyczących nieruchomości wspólnej,
  • prowadzenie remontów kapitalnych, w drodze wyboru wykonawcy przy udziale zainteresowanych właścicieli,
  • usługi porządkowe w zakresie utrzymania czystości na terenie zarządzanej nieruchomości, w tym usługi dezynfekcyjne, dezynsekcje i deratyzacje a także pielęgnację zieleni,
  • naliczanie miesięcznych wymiarów opłat z uwzględnieniem bieżących zmian cenowych,
  • pełną i przejrzystą ewidencję zaliczek czynszowych oraz ich rozliczanie w oparciu o sprawdzone programy komputerowe,
  • opracowanie analiz ekonomicznych i biznes planów dla potrzeb właścicieli nieruchomości oraz rocznych planów zarządzania nieruchomością,
  • podejmowanie działań mających na celu uzyskiwanie na rzecz właścicieli dodatkowych przychodów tj. pożytków z tytułu np. wynajmu lub dzierżawy powierzchni wspólnych na cele reklamowe itp.,
  • prowadzenie rachunków bankowych oddzielnie dla każdej z wspólnot mieszkaniowych z wydzieleniem odrębnego konta dla potrzeb funduszu remontowego, o ile właściciele o wydzieleniu takiego konta zdecydują,
  • organizowanie zebrań Wspólnoty Mieszkaniowej,
  • prowadzenie postępowań upominawczych i windykacyjnych do egzekucji sądowo-komorniczej włącznie,
  • ubezpieczenie nieruchomości od ognia i innych żywiołów,


A także:

  • stałą kontrolę jakości świadczonych na rzecz nieruchomości usług przez zewnętrzne podmioty gospodarcze w zakresie: wywozu nieczystości, dostawy wody, energii grzewczej, sprzątania, konserwacji, drobnych napraw, wymiany żarówek itp.,
  • przygotowanie książeczek wpłat,
  • natychmiastowe usuwanie wszelkiego rodzaju awarii,
  • konsultacje i doradztwo techniczne,
  • ciągłą ewidencję kosztów ponoszonych przez właścicieli i pełną ich analizę z uwzględnieniem ewentualnych zagrożeń płatniczych,
  • prognozowanie wielkości wnoszonych zaliczek w zależności od zmian cen towarów i usług,
  • prowadzenie ksiąg obiektu budowlanego,
  • fachowy nadzór nad wszystkimi robotami budowlanymi i instalacyjnymi,
  • nadzór nad utrzymaniem w należytym porządku pomieszczeń, urządzeń, i terenów wspólnych,
  • opłaty za media i podatki.

 

ZAPRASZAMY DO WSPÓŁPRACY