ZARZĄDZANIE

Nasza działalność zawodowa

Zarządzanie

to dla nas działalność zawodowa, prowadzona przez osoby posiadające licencję zarządcy nieruchomości, polegająca na:

  • - prowadzeniu i nadzorowaniu bieżącej obsługi nieruchomości,
  • - planowaniu krótko- i długo-okresowych celów i sposobów ich realizacji w odniesieniu do zachowania nieruchomości w stanie niepogorszonym i rozwoju nieruchomości,
  • - doradztwie w zakresie zarządzenia nieruchomością.

A ponadto:

  • - analizowaniu warunków rynku i rekomendacji stawek czynszowych w nieruchomości,
  • - przygotowywaniu, zatwierdzaniu i wykonywaniu planów marketingowych w celu przyciągnięcia do nieruchomości potencjalnych najemców lub nabywców,
  • - opracowywaniu, wdrażaniu i akceptowaniu programu utrzymania najemców,
  • - określaniu możliwego do ubezpieczenia ryzyka związanego z nieruchomością, rekomendacji ubezpieczenia i monitorowania go,
  • - analizowaniu i kontrolowaniu wymagań finansowych nieruchomości oraz rekomendowaniu właścicielowi potencjalnych źródeł funduszy,
  • - odpowiedzialności za zgodność funkcjonowania nieruchomości z przepisami prawa i ochrony środowiska oraz doradztwie w zakresie potrzeby zasięgnięcia opinii eksperta,
  • - monitorowaniu wartości nieruchomości i oceny wpływu zmian wartości na realizację celów właściciela,
  • - określaniu i analizowaniu alternatywnych sposobów wykorzystania nieruchomości, a także wdrażaniu planu zmiany wykorzystania nieruchomości (np. przekształcanie nieruchomości mieszkaniowej w komercyjną),
  • - określaniu, analizie i wdrażaniu programów znacznych nakładów kapitałowych, obejmujących także programy naniesień kapitałowych i konserwacji,
  • - kontrolowaniu i zatwierdzaniu przedkładanych właścicielowi sprawozdań finansowych,
  • - prowadzeniu uproszczonej księgowości.

Administrując nieruchomościami
wykonujemy czynności w zakresie obsługi nieruchomości i utrzymania jej w gotowości eksploatacyjnej w należytym stanie, a w szczególności:

  • - kierujemy personelem zatrudnionym na terenie nieruchomości oraz nadzorujemy pracowników lub bezpośrednich wykonawców wykonujących rutynowe prace utrzymaniowe i naprawcze,
  • - decydujemy, jakie usługi powinny być zakupione dla nieruchomości oraz negocjujemy i zatwierdzamy umowy o świadczenie usług,
  • - układamy i wdrażamy programy konserwacji zapobiegawczej dla nieruchomości,
  • - utrzymujemy kontakty z najemcami w zakresie poziomu świadczonych usług i innych zagadnień związanych z zarządzaniem,
  • - nadzorujemy wpłaty wnoszone przez najemców, prowadzimy zapisy księgowe i nadzorujemy rachunki bankowe,
  • - administrujemy procesem wynajmu i dzierżawy, negocjujemy i zatwierdzamy warunki najmu.

Wynagrodzenie za zarządzanie i administrowanie, wraz z usługami księgowymi ustalane jest każdorazowo w drodze negocjacji, a ostateczna cena zależna jest od wielu czynników, w tym od wielkości nieruchomości, ilości lokali, stopnia zaawansowania technicznego i wyposażenia w różnego rodzaju instalacje i urządzenia, sytuacji prawnej oraz oczekiwań samych właścicieli.

Zarządzając Wspólnotami Mieszkaniowymi
oraz innymi nieruchomościami zapewniamy:

  • - formalno - prawną i finansową obsługę w zakresie dostawy zarządzanym obiektom wszelkich mediów (tj.: energii grzewczej, elektrycznej, wody , gazu) oraz ich rozliczenie z właścicielami,
  • - utrzymanie części wspólnych oraz elementów wyposażenia budynków w stałej sprawności technicznej,
  • - przeprowadzenie protokolarnego przejęcia nieruchomości z pełną ewidencją jej stanu technicznego oraz formalnoprawnego,
  • - fachową realizację przeglądów technicznych (rocznych i wieloletnich) obiektów zgodnie z wymogami prawa budowlanego,
  • - konserwację i natychmiastowe naprawy drobnych uszkodzeń dotyczących nieruchomości wspólnej,
  • - prowadzenie remontów kapitalnych, w drodze wyboru wykonawcy przy udziale zainteresowanych właścicieli,
  • - usługi porządkowe w zakresie utrzymania czystości na terenie zarządzanej nieruchomości, w tym usługi dezynfekcyjne, dezynsekcje i deratyzacje a także pielęgnację zieleni,
  • - naliczanie miesięcznych wymiarów opłat z uwzględnieniem bieżących zmian cenowych,
  • - pełną i przejrzystą ewidencję zaliczek czynszowych oraz ich rozliczanie w oparciu o sprawdzone programy komputerowe,
  • - opracowanie analiz ekonomicznych i biznes planów dla potrzeb właścicieli nieruchomości oraz rocznych planów zarządzania nieruchomością,
  • - podejmowanie działań mających na celu uzyskiwanie na rzecz właścicieli dodatkowych przychodów tj. pożytków z tytułu np. wynajmu lub dzierżawy powierzchni wspólnych na cele reklamowe itp.,
  • - prowadzenie rachunków bankowych oddzielnie dla każdej z wspólnot mieszkaniowych z wydzieleniem odrębnego konta dla potrzeb funduszu remontowego, o ile właściciele o wydzieleniu takiego konta zdecydują,
  • - organizowanie zebrań Wspólnoty Mieszkaniowej,
  • - prowadzenie postępowań upominawczych i windykacyjnych do egzekucji sądowo-komorniczej włącznie,
  • - ubezpieczenie nieruchomości od ognia i innych żywiołów,

A także:

  • - stałą kontrolę jakości świadczonych na rzecz nieruchomości usług przez zewnętrzne podmioty gospodarcze w zakresie: wywozu nieczystości, dostawy wody, energii grzewczej, sprzątania, konserwacji, drobnych napraw, wymiany żarówek itp.,
  • - przygotowanie książeczek wpłat,
  • - natychmiastowe usuwanie wszelkiego rodzaju awarii,
  • - konsultacje i doradztwo techniczne,
  • - ciągłą ewidencję kosztów ponoszonych przez właścicieli i pełną ich analizę z uwzględnieniem ewentualnych zagrożeń płatniczych,
  • - prognozowanie wielkości wnoszonych zaliczek w zależności od zmian cen towarów i usług,
  • - prowadzenie ksiąg obiektu budowlanego,
  • - fachowy nadzór nad wszystkimi robotami budowlanymi i instalacyjnymi,
    nadzór nad utrzymaniem w należytym porządku pomieszczeń, urządzeń, i terenów wspólnych,
  • - opłaty za media i podatki.

 

Zapraszamy do współpracy